Wilde jungle en ruige stranden - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Jiske en Chris - WaarBenJij.nu Wilde jungle en ruige stranden - Reisverslag uit Taganga, Colombia van Jiske en Chris - WaarBenJij.nu

Wilde jungle en ruige stranden

Door: Jiske en Chris

Blijf op de hoogte en volg Jiske en Chris

07 Februari 2014 | Colombia, Taganga

Jaaaa, daar zijn we weer! na een paar dagen offline te zijn geweest in wilde jungle en ruige stranden zitten we weer in een comfortabel hostel met een lekker koude douche en schone kleren :)

Om op het vorige verhaal door te gaan... In San gil zijn we gaan raften. Het leuke was dat de enige van de groep die dit al eens gedaan had niets eens goed bleek te kunnen zwemmen. We gekregen dus een gezouten toelichting met alle mogelijke dingen die mis kunnen gaan en op wat voor manier je onder de boot kan komen of onder een rots terecht kan komen... Toch maar met zenuwen in het bootje gestapt en het bleek hartstikke tof en mooi te zijn. zelfs de stroomversnelling met niveau 5 was een leuke uitdaging!

We zijn vervolgens in de nachtbus gestapt om in de vrieskou een hele nacht over slingerende s-bochten te rijden. Aangekomen in Santa Marta zijn we direct doorgegaan naar een klein dorpje genaamd taganga, wat een totaal andere wereld bleek te zijn. Arme krottenhuizen, onverharde wegen, beetje een bende, terwijl aan het strand een leuke boulevard te vinden is met allerlei toeristische winkeltjes en restaurants. We zijn hier in een ontzettend leuk hostel terecht gekomen, met hangmatten en met een beetje moeite zicht op de vissersbaai. Het dorpje was een goede uitvalsbasis naar de omliggende natuurgebieden, wat we tot nu toe goed gebruikt hebben.

Een week geleden zijn we met een vervelende toeristenbus vol krijsende tieners naar tayrona gegaan. Een junglegebied met een reeks van de mooiste stranden, planten en dieren (die je helaas bijna niet ziet). De fotos zouden genoeg moeten zeggen... We hebben hier twee nachten doorgebracht in een hangmat, wandelend door de jungle en op het strand liggend om vervolgens door te gaan naar onze volgende fantastische bestemming: The Lost City.

Een 6 daagse wandeltocht naar een verdwenen stad. De oorspronkelijke bewoners hebben hier rond het jaar 800 een stad gebouwd die helaas weer verdwenen is door de komst van de Spanjaarden, en vervolgens ontdekt is rond 1976. We hebben drie dagen hard moeten lopen om er te komen en alle bergen die we overwonnen hadden, moesten we uiteraard ook weer af... We werdengelukkig vergezeld door een gezellige groep van Duitsers, Canadezen(zelfs een tof stel van boven de 65), Amerikanen, een fransman en Engelsen, kregen heerlijk eten en hadden een leuke gids. Het zwemmen bij de watervallen was erg tof. Aan het eind waren we echter wel weer klaar met de pijnlijke voeten :p

En nu staan we op het punt te vertrekken naar cabo de vela en Palomino: tropische en rotsachtige stranden met mooie achtergronden.

Kortom, we vermaken ons hier nog steeds erg goed en hebben medelijden met de hardwerkende Hollanders in het koude natte grijze weer... :p

groeten!

Fotos zijn via dropbox te bekijken, het uploaden werkt niet optimaal...

• 07 Februari 2014 - 18:07

Diny:

Wat een heerlijke foto's via Dropbox, nu krijg ik een idee hoe het eruit ziet. Fantastisch!

• 07 Februari 2014 - 21:25

Henny:

Geweldig!

• 08 Februari 2014 - 08:41

Inez:

Leuk zo'n update. En een heleboel mooie foto's! Tof!!