We did the Inca Trail!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jiske en Chris - WaarBenJij.nu We did the Inca Trail!!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jiske en Chris - WaarBenJij.nu

We did the Inca Trail!!!

Door: Jiske

Blijf op de hoogte en volg Jiske en Chris

03 April 2014 | Peru, Cuzco

Gisteren teruggekomen van een fantastische 4-daagse hike naar Machu Picchu. Echt onwijs mooie dingen gezien. De eerste dag was een vrij makkelijke wandeling, via een oud Inca-dorp door de bergen. Dag 2 was een flinke klim van een uurtje of 5-6 naar 4200 meter, waarna je plotseling in regen en wolken terecht komt en net daaronder kampeert. Op dag 3 schijnen de mooiste uitzichten te zijn, maar hadden we veel bewolking en daardoor weinig te zien. Vervolgens op dag 4 sta je om 2.30u op om nog 5 a 6 uur te lopen naar de zogenaamde Sun Gate, vanwaar je een spectaculair uitzicht hoort te hebben van Machu Picchu. Ik zeg ´hoort te hebben´ omdat wij natuurlijk alleen maar wolken zagen. Maar gedurende de dag klaarde het op en hebben we één van de 7 wereldwonderen nog met flinke zonneschijn gezien. Echt zo mooi! Tijdens de hike slaap je in tenten en worden alle spullen gedragen door porters, die dezelfde hike doen maar dan met veel meer gewicht op hun rug en veel sneller. Onze groep bestond uit verschillende nationaliteiten en alleen maar jonge mensen, waaronder een groep Christenen die als missionarissen naar Peru waren gekomen. Het vele wandelen met elkaar zorgt voor veel interessante gesprekken. Als je eenmaal aankomt bij het kamp is het (heerlijk) eten en dan meteen slapen. Sowieso omdat je helemaal kapot bent, en omdat je de dag daarna ook weer vroeg opmoet. Een flinke endurance-test, maar we hebben het gehaald!!

Vandaag is ons laatste dagje Cuzco. We hebben hier de Sacred Valley bezocht waar ook Inca-ruines te vinden zijn, een stadswandeling gedaan en een beetje uitgerust. Cuzco is een mooie stad in de bergen (3300m hoogte) met veel koloniale architectuur en nog wat overblijfselen van de Inca's. Nadeel hier is wel dat het helemaal vol zit met toeristen en dat je meer Engels dan Spaans om je heen hoort. Op zich wel fijn om weer wat westers eten te eten en Engels te kunnen spreken, maar het komt niet zo authentiek over. Dat gezegd hebbende hebben we het hier heel erg naar onze zin gehad.

Vanaf hier scheiden de wegen van Chris en mij voor een tijdje (sorry mama's!). Ik neem vanavond de bus door naar het Titicacameer en Bolivia, terwijl Chris nog een stad en canyon gaat bezoeken in Peru. En hiermee worden ook de laatste twee weken van onze reis alweer ingeluid.. Maar we houden ons voor dat we de eerste twee weken van onze reis ook superveel gedaan hebben en dat we dus ook nog veel gaan beleven en genieten.

Foto-updates opnieuw op Chris z'n dropbox!

• 03 April 2014 - 08:41

Martine :

Fantastisch om de inca trail gedaan te hebben hoor! Wat gaat de tijd snel hè? Ik ben wel blij dat jullie snel weer terug komen hoor! ;)

Veel plezier allebei nog, en dikke knuffel!

• 03 April 2014 - 09:39

Henny:

Jammer van de wolken maar volgens mij hebben jullie het nog steeds fantastisch. Geniet van de laatste twee weken!

• 03 April 2014 - 09:47

Anita:

Wow wat gaaf! En wat een ontzettend mooie foto's weer. Fijn om op een suffe donderdagochtend werk-ontwijken-gedrag met jullie mee te kunnen genieten ;)

Nog heel veel plezier de laatste twee weken, en tot snel!

Groetjes,
    Anita

• 08 April 2014 - 09:19

Kirsten:

Hai Jiske,
    Wat een gave verhalen. En topkeuze van je dat je het Titicacameer nog gaat bezoeken! Probeer ook zeker La Paz nog even aan te doen. Ook Uyuni kan ik je aanraden, maar dat is misschien een beetje te ver... Geniet ervan! Hier gaat het werkende leven inderdaad gewoon verder :)