Perú! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Jiske en Chris - WaarBenJij.nu Perú! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Jiske en Chris - WaarBenJij.nu

Perú!

Door: Jiske

Blijf op de hoogte en volg Jiske en Chris

22 Maart 2014 | Peru, Nazca

Ja ja, eindelijk weer een reis verslag. Ditmaal vanuit een restaurantje in nazca. Chris is als het goed is nu ergens boven de beroemde nazca lines aan het zweven, terwijl ik straks naast het zwembad van de warmte ga genieten (cultuurbarbaar!).
We zitten intussen in zuidelijk peru. In Ecuador zijn we 15 dagen geweest en hebben we wat highlights gezien in de andes. Erg mooie vulkanen gezien, watervallen, bergen etc. Uiteindelijk aangekomen in het zuidelijke hippie/gepensioneerdendorpje Vilcabamba. Amerikanen overal, maar verder ook weer onwijs mooi. Helaas kreeg Chris last van een keelontsteking, waardoor we er 5 dagen hebben 'vastgezeten'. Jammer terwijl je net probeert de vaart er in te houden, maar niks aan te doen.
Uiteindelijk Door naar Perú, waar we in de hitte en woestijn terecht zijn gekomen. De afstanden zijn hier gigantisch, maar gelukkig hebben ze supercomfortabele bussen met een soort ligbedden. Lima was best een leuke stad met een mooi historisch centrum. Het is gebouwd aan de kust waar je vanaf de cliffs mooi over de oceaan kan uitkijken.
Van de lokalen is wat moeilijk hoogte te krijgen. Over het algemeen lijken de mensen hier timide. Soms kan je leuke gesprekken voeren met een taxichauffeur, maar over het algemeen moet je zelf erg je best doen. In restaurants brengen ze eerst je eten, dan je drinken en vervolgens kijken ze absoluut niet meer je richting op. Gelukkig is het eten over het algemeen een stuk beter dan in Ecuador en Colombia.
Helaas wil het lot dat de route die we verder hadden bedacht afgesloten is vanwege stakingen, en gaan we proberen vanavond de 16-urige buurt naar cuzco te maken. Dat zit boven de 4km, dus denk dat het tijd wordt voor de hoogteziekte pillen.
Maar eerst nog maar even zwembad-hangen... :)

Oh ja, ik weet niet of Chris ook nog foto's en filmpjes heeft geupload maar op mijn Dropbox staan sowieso nieuwe foto's en filmpjes. Enjoy!

• 22 Maart 2014 - 16:34

Diny:

Jaa, eindelijk weer een update, ik begon me al zorgen te maken. (hihi). Gelukkig dat Chris weer opgeknapt is. Ik begrijp dat Amerikanen niet zo mooi zijn. Ik hoop dat je bustocht langs niet te veel ravijnen gaat en dat je geen eelt op je bum krijgt van al dat zitten. Fijn dat het nu weer lekker warm is. Nog veel plezier!

• 22 Maart 2014 - 16:48

Henny:

Volgens mij vermaken jullie je helemaal niet. Leuk mensen, geniet nog lekker verder.

• 25 Maart 2014 - 08:35

Diny En Marten:

Jippie, GEFELICITEERD!!! Extra genieten vandaag. Wij zullen vanavond op je proosten!

• 25 Maart 2014 - 18:26

Henny:

Gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet ervan op deze speciale plek!